Wat is de beste manier op pakketten van 30-100kg te versturen binnen Nederland?

Wat is daarnaast de goedkoopste manier?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.5K
Amadea
9 jaar geleden
Dertig kilo, dat zou je best nog per fiets kunnen vervoeren. Zelf. Dat is het goedkoopst.

Antwoorden (1)

Vrijwel alle bezorgdiensten (PostNL, Selektvracht, DHL etc. bezorgen uitsluitend standaard pakketten tot 30 kilo (en tot een bepaald formaat). Daarboven ben je aangewezen op de (speciale )diensten genoemde bedrijven of van een koerier als UPS (erg prijzig) of een vrachtvervoerder / palletvervoerder (die zijn een stuk goedkoper).

Nadeel van al deze constructies is dat je geen kant en klare prijslijstjes kunt vinden, omdat niet alleen het precieze gewicht en de afmetingen van belang zijn, maar ook de afstand en zelfs de frequentie, en van waaruit het bedrijf zelf rijdt.
Het beste kun je dus een paar verschillende bedrijven offertes voor je laten maken en kijken wat voor jou het voordeligst uit de bus komt. Wat 'de beste' of 'de goedkoopste' is voor jou is dus van hieruit niet te zeggen of te berekenen; dat kan voor jou weer heel anders uitpakken dan voor een ander het geval is geweest.

En hoe raar het ook klinkt, soms is het gewoon voordeliger EN sneller om zelf met je spullen te gaan rijden ; zelfs als het van Groningen naar Zeeland is.

Toegevoegd na 3 minuten:
(Ik heb op verschillende sites geprobeerd voorbeeldprijzen te krijgen, maar overal moet ik met mijn ingevulde gegevens een offerte aanvragen ; dat valt dus ver buiten het bestek van bronnen/voorbeelden zoeken voor deze vraag).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank u voor uw informatie!