Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een huurverhoging van 400% voor een parkeerplaats?

Ik huur een vrachtwagen parkeerplaatst van de gemeente op een afgesloten terrein.
Per 1 juli is deze verkocht aan een berdrijf.
Nu krijg ik te maken met een verhoging van 400% van de huur.
Volgens het APV mar er in de gemeente geen vrachtwagen worden geparkeerd. (behalve op eigenterrein natuurlijk).
De nieuwe eigenaar plaatst wel cameratoezicht en de gemeente heeft vooraf aangegeven dat dat een kleine verhoging geeft.
Ons huurcontract met de gemeente is per eind juni afgelopen en de nieuwe eigenaar heeft nog niets aangeboden.
Slechts een brief, 2 juli ontvangen, met de nieuwe prijzen.
400 % verhoging is al met een korting van 15% ter compensatie.
De eerste maand juli is overigens dit jaar gratis omdat de camera's er nog niet zijn.
Mag ik zo'n huur verhoging krijgen?
Kan ik bezwaar maken tegen het APV omdat er geen gelegenheid is om een vrachtwagen te parkeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het contract met de Gemeente is afgelopen. Je zal dus met de nieuwe 'partij' tot overeenstemming moeten komen. Vierhonderd procent verhoging zou best eens kunnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het terrein nog van de gemeente was, en je dan te maken had gehad met zo'n enorme verhoging, dan had je nog wel een kansje gehad, om met succes bezwaar te maken. Maar het terrein is nu van een bedrijf, en ze mogen daar doen wat ze willen; ook de huurprijs verhogen. Je kunt bezwaar maken bij dat bedrijf, maar dat zal weinig uitmaken. Een bedrijf probeert het maximale te vangen voor de huur, en zullen bepaald hebben dat dit een redelijke prijs is. Als jij je plek niet meer wilt, zal een ander die plek wel huren; zo zal de gedachtengang zijn.

Ook het bezwaar maken, tegen het feit dat je nergens in je gemeente je vrachtwagen kunt parkeren lijkt me zinloos. Je zult al snel het antwoord krijgen dat het ergens 5 km verderop wel kan. Ik heb geen vrachtwagen, maar als ik er een zou hebben, zou ik 'm hier ook nergens kunnen parkeren. Of een paar kilometer lopen.

Je hebt gewoon pech: overleg eens met dat bedrijf, en zeg dat je dit wel wat gortig vindt. Misschien zijn het wel heel redelijke mensen, en kun je het op een akkoordje gooien. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding