Hoe verzend ik een brief naar het buitenland d.m.v. een priority sticker?

Ik vroeg bij de Da hoe ik een brief naar het buitenland moest sturen. De mevrouw achter de balie zei dat je er twee 'gewone postzegels op moest doen en er een priority prioritaire sticker bij moest plakken. Klopt dit? Want op PostNL staat dat je speciale postzegels moet kopen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Het tarief voor post naar het buitenland is momenteel voor een brief tot 20 gram € 1,05.
Je kunt de brief frankeren met zegels die nu een aankoopwaarde zouden hebben van 1,05. Bijvoorbeeld de zegel Internationaal 1 t.w.v. € 1,05. Standaard is daarop tevens een Priority logo afgebeeld.

Maar als je thuis alleen de gewone binnenlandse zegels hebt liggen, dan mag je die ook gebruiken, maar dán moet je er twee nemen en dan betaal je dus eigenlijk iets teveel.

Wie frankeert met zegels die hij nog heeft liggen, kan het beste een losse Priority sticker naast of boven de postzegels plakken. In het buitenland is er vaak onderscheid in de snelheid van bezorging, maar wie vanuit Nederland post verzendt betaalt standaard al voor die snellere bezorging. Daarom is dat Priority stickertje hier gratis verkrijgbaar. En ook daarom zit het al opgenomen in een postzegel die qua waarde precies met het tarief “Internationaal” overeenkomt.