Mogen vrachtwagens tijdens de Tukker Trukers Trukrun toeteren en een colone vormen?

Mijn vriend en ik zaten vamiddag in de auto op weg van Almelo naar Enschede en we moesten op eens wachten voor een erg lange stoet toeterende vrachtwagens. Ik heb zelf geen vlaggetje op de eerste en laatste vrachtwagen gezien waar ik een colone aan kan herkennen en de zogenaamde 'verkeers regelaar' was zonder politie. Mag dit allemaal wel? Niemand mag zomaar toeteren. En de zogenaamde 'verkeersregelaar' deed popiejopie toen we vroegen waarom wij er niet langs mogen, zijn antwoord was: omdat ik dat zeg. Wij hebben een uur over een stuk gedaan waar we normaal nog geen half uur over doen. Het was een gevaarlijke verkeersituatie de gehele weg voor ons omdat we steeds weer ingehaald werden door de zogenaamde colone waar we steeds weer voor moesten wachten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Colone moet zijn colonne.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Officieel zal het wel niet mogen, maar de rit van deze vereniging was bekend bij de politie. Er zal dus wel een akkoord voor zijn en bepaalde verkeerssituaties kun je ook samen oplossen door gewoon even geduld te hebben en respect voor elkaar te tonen. Er was altijd nog het alternatief om een andere route te nemen.
tinus1969
9 jaar geleden
@Bloem8, je hebt het over een 'zogenaamde verkeersregelaar'. Was dit iemand met een officieel hesje (zoals hier: http://www.verkeersmaatregelen.nl/Portals/0/Images/Opleiding/I1-1.jpg).
In dat geval is er niets 'zogenaamds' aan. Zo'n regelaar is officieel aangesteld door (meestal) de gemeente, om in plaats van de politie het verkeer te regelen. Het negeren van zo'n verkeersregelaar is net zo strafbaar als het negeren van de aanwijzingen van een politie-agent.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
meestal is zo'n run voor de minder begaafde of invalide mensen die in een kleine wereld van hun woon / werk omgeving leven en niet veel mogelijkheden hebben om eens eens uitje te hebben , en wat is er nou mooier om met een vrachtwagen in je eigen omgeving rond te toeren en te toeteren naar de mensen die aan de kant staan om jou toe te zwaaien , ze voelen zich een dag koning op de weg en teren daar een heel jaar op en zien er naar uit voor een volgende keer
kan je dan niet het respect op brengen om ook hier even van te genieten , het kan je zelf ook overkomen dat je na een ongeval of ziekte in een situatie beland die je niet zou willen , dan ben je ook blij als iemand naar je omziet , dus voor deze ene keer wees een mens en doe je frustraties in een sardineblikje met voor een dag de wetten en regeltjes erbij , en geniet van mensen die voor een dag popiejopie willen zijn , plus besef wel ,die chauffeurs doen dat vrijwillig en kost hen een vrije dag die ze anders thuis hadden kunnen zijn

Het beste antwoord

Vlaggetjes is alleen bij militaire colonnes.
Een verkeersregelaar heeft daar papieren voor dus mag het verkeer regelen zonder dat er politie is.
De organisatie zal wel de nodige vergunningen gehad hebben anders krijgen de chauffeurs ook geen vrijstelling van de weekend rust.
Alleen het toeteren mag niet maar ja dat hoort er een beetje bij.
Dus voor die ene keer per jaar dan duurt de reis maar wat langer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
Deze truckers offeren een hele vrije zaterdag op en de werkgevers stellen een dure vrachtwagen ter beschikking en de brandstof (1:4) om mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking een prachtige dag (voor sommige de dag van hun leven) te bezorgen. De feestvreugde word verhoogt door de vele mensen die langs de weg staan en naar deze mensen te zwaaien en toe te juichen waarvoor met getoeter bedankt wordt. Dat hele kleine beetje overlast dat daardoor ontstaat zou zonder morren verdragen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik loop er ook niet om te zeuren geef antwoord op een vraag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is natuurlijk mooi dat ze die verstandelijk beperkten zo een mooie dag geven, maar mij veroorzaken ze een hoop gestress. Ik heb me elke keer rot geschroken van dat getoeter. Wij hadden een belangrijke afspraak waar we net te laat voor zijn gekomen en we waren echt heel ruim van te voren weg gegaan. Ik baal hier enorm van. Zo iets moeten ze van te voren duidelijk aangeven via een brief of poster enz. Als wij geweten hadden dan hadden we een alternatieve route genomen, nu dachte we het laatste stuk via de snel te doen en daar waren ze ook weer hoor. Ik heb ook gelezen dat ze jaren gelezen ergens anders in NL een klassiek festival stil hebben gelegt door al dat getoeter. En waarom houden ze zo iets niet lekker op zondag in verplaats op zaterdag? Er is al zo veel file op de weg en wat dacht je van ambulances met spoed? Laat ze lekker na een pretpark in de achtbaan gaan maar maak van de openbare weg geen atractiepark. Rjiden op een drukke weg doe je niet voor de lol maar omdat het noodzakelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat PoppeSchuitema het helemaal eens is met je, Deaal, en alleen nog wat extra info aandraagt. Ik ben het hartgrondig met jullie beiden eens. Bloem8 moet niet zeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ik niet moet zeuren is u mening. Ik heb recht op mijn eigen mening en die heb ik hier gegeven. Ik vraag me af wanneer er voor mij zo een dag word georganiseerd wanneer ik lekker met een hoop vrienden een colonne mag vormen en lekker toeteren naar anderen kennisen. Dan wil ik u ook niet horen zeuren als ik u tegen kom op de weg.