Mogen vrachtwagens tijdens de Tukker Trukers Trukrun toeteren en een colone vormen?

Mijn vriend en ik zaten vamiddag in de auto op weg van Almelo naar Enschede en we moesten op eens wachten voor een erg lange stoet toeterende vrachtwagens. Ik heb zelf geen vlaggetje op de eerste en laatste vrachtwagen gezien waar ik een colone aan kan herkennen en de zogenaamde 'verkeers regelaar' was zonder politie. Mag dit allemaal wel? Niemand mag zomaar toeteren. En de zogenaamde 'verkeersregelaar' deed popiejopie toen we vroegen waarom wij er niet langs mogen, zijn antwoord was: omdat ik dat zeg. Wij hebben een uur over een stuk gedaan waar we normaal nog geen half uur over doen. Het was een gevaarlijke verkeersituatie de gehele weg voor ons omdat we steeds weer ingehaald werden door de zogenaamde colone waar we steeds weer voor moesten wachten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Colone moet zijn colonne.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vlaggetjes is alleen bij militaire colonnes. Een verkeersregelaar heeft daar papieren voor dus mag het verkeer regelen zonder dat er politie is. De organisatie zal wel de nodige vergunningen gehad hebben anders krijgen de chauffeurs ook geen vrijstelling van de weekend rust. Alleen het toeteren mag niet maar ja dat hoort er een beetje bij. Dus voor die ene keer per jaar dan duurt de reis maar wat langer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100