hoe bereken ik de bijkomende kosten uit bij aankoop goederen buiten de EU?

k weet dat er bijkomende kosten aan verbonden zijn, echter zie ik door de bomen het bos niet meer.
Het gaat om aankoop speciaal gereedschap vanuit Amerika.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als u goederen van buiten de Europese Unie invoert in Nederland, moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten (of douanerechten) zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven en die bij aflevering moeten worden betaald. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen. Naast invoerrechten betaalt u meestal btw en soms accijns, verbruiksbelasting of andere heffingen. Dit geldt voor goederen van binnen en buiten de EU.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/invoer-en-douane/vraag-en-antwoord/moet-ik-belasting-betalen-bij-de-invoer-van-goederen.html

Een goed overzicht geeft de Belastingdienst. Zie de bron.
10 jaar geleden
Hoeveel je moet bijbetalen hangt geheel af van de totale waarde van de verzending plus eventuele verzendingskosten en verzekeringskosten. Ik kan je het hele verhaal gaan uitleggen over hoe het werkt met de invoerheffingen en BTW, maar er is handige tool op internet beschikbaar om de totale kosten uit te rekenen, deze kun je vinden in de bron. Dan is het in een keer duidelijk hoeveel je moet bij betalen. Houd er wel rekening mee, dat in het geval dat dit ook echt nodig is, dat je dit meestal contant aan de bezorger moet betalen! Succes.