Is het mogelijk om een pakket van 120x80x30 cm met een postdienst te laten bezorgen?

Het betreft een pakket van zo’n 25 kilo en ik kom veel tegenstrijdige informatie tegen over of dit te verzenden valt met een postbezorgdienst of dat hiervoor echt een koeriersdienst voor geregeld moet worden
Ik bedoelde pakketdienst ipv postdienst

Inekez1
een jaar geleden
Met postnl, dhl en dpd kan het in elk geval niet, daarvoor is het pakket te groot. Maximumformaat postnl is 176x78x58 cm. Als je de verpakking kunt aanpassen naar 120x78x30 cm dan kan het wel via postnl worden verstuurd.
Inekez1
een jaar geleden
Kun je aangeven waar je die 'tegenstrijdige informatie' hebt gevonden?

Antwoorden (1)

Dat zal altijd met een koeriersdienst moeten. Zoiets kan namelijk niet door de brievenbus.
Waar je wellicht mee in de war bent is dat sommige postdiensten OOK koeriersdiensten leveren.
PostNL doet beide, maar zal dit met de pakketdienst laten vervoeren, niet met de post.
===
https://www.acekoeriers.nl/transport-lang-pakket/?gclid=Cj0KCQiAg_KbBhDLARIsANx7wAzdSeBp3qJceao3rWfhcMcTSP3kFzAwoMGuZD3IxKvHyq-l8gDBQAkaAgXwEALw_wcB
Toegevoegd op 22 november 2022 17:49: bron
een jaar geleden
Vaaldespronder
een jaar geleden
Mijn fout, met postdienst bedoelde ik pakketdienst
Inekez1
een jaar geleden
Ook voor de pakketdienst is dit pakket te groot.