ik heb postzegels voor binnen europa gekocht, kan ik deze ook naar buiten Europa sturen?

De mevrouw aan de balie, vroeg of ik voor binnen Europa wilde, of voor buiten Europa wilde, ik heb binnen gezegd, maar ik wil nu een brief naar USA sturen, kan dit met dezelfde postzegels? (het zijn zilveren Willem Alexander postzegels met prioriti of zo er op.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Priority ga ik vanuit?
Als het goed is zou het gewoon moeten werken, ik denk dat het enigste verschil de waarde is. Voor buiten e.u. zal je meer moeten plakken, daarom een "binnen e.u." en "buiten e.u." pakket

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.
Sinds 1 januari 2014 is het onderscheid tussen Europa- en Wereldzegels vervallen en is er één postzegel voor al uw buitenlandse post: de Internationale postzegel.
Oude Wereld- en Europazegels kunt u nog steeds voor internationale bestemmingen gebruiken, mits u voldoende frankeert.

Een Wereldzegel kunt u gebruiken voor een bestemming binnen en buiten Europa. Als u oude Europazegels wilt gebruiken voor een poststuk met een bestemming buiten Europa, dan dient u twee zegels te plakken. Uw poststuk is in dat geval wel overgefrankeerd.