Waarom gaat het knipperlicht vaak 3x achter elkaar aan bij een vrachtwagen?

Het valt me op dat als een vrachtwagenchauffeur inhaalt en daarna weer terug naar rechts gaat, dat dan vaak er eerst een knipperlicht naar rechts te zien is, dan even links en daarna weer naar rechts. Ik vroeg me af waar dat door veroorzaakt wordt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Meestal heeft dan het voertuig dat net ingehaald is geseind met zijn koplampen dat het passerende voertuig weer naar rechts kan. Het knipperen is dan een bedankje voor dat seinen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor het antwoord.

Andere antwoorden (1)

Dat doet de vrachtwagenchauffeur zelf en is een soort bedankje aan degene die hem/haar ertussen laat.

Toegevoegd na 24 seconden:
Lang geleden dat ik je hier zag Biertje ;-)
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Dat bedankje is niet voor het ertussen laten. (De betreffende vrachtwagen is immers net zélf zijn collega voorbij gereden. Die heeft daar geen last van gehad.) De langzamere collega heeft zijn snellere collega via een lichtsignaal laten weten dat zijn wagen geheel voorbij is en dat 'ie dus naar rechts kan om in te voegen. Het is voor dat signaal, waarvoor het bedankje gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor het antwoord en de reacties. En klopt, niet vaak meer op Goeievraag, maar meer dan genoeg andere bezigheden, Paulus ;)
paulus811
8 jaar geleden
Kreeg toevallig gisteren in Duitsland nog een dergelijk bedankje. En dat was toch echt omdat ik in mijn personenauto even inhield zodat de vrachtwagen van baan kon verwisselen. En natuurlijk welkom terug aan Biertje!