Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor dient deze constructie op de achterkant van een vrachtwagen?

Zie de foto. Deze constructie trof ik aan in de file op weg naar het zuiden. Ik zie een hendel (links) die via katrollen verbonden is aan een tweetal haakjes. Wat gebeurt er als je aan de hendel trekt en waar is dat goed voor? Heeft het iets te maken met de groene rol die zo'n beetje tussen/onder de haakjes zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

jammer dat de zijkant van de auto niet is te zien , maar ik denk dat het geen grind of ander bouwmateriaal vervoer is , want als zo,n hoge auto met grind of zand is gevuld weegt hij mega zwaar , ik denk eerder aan het champignon vervoer,
dat is lichter , en kan voorzichtig en gedoseerd gelost worden op een transport bij de ontvanger ,zo ook met aardappels , als deze hard vallen worden ze blauw , vallen ze op een transportband is da zachter en beter voor de aardappels ,
de leidingen achter op de auto drijven waarschijnlijk de hydrauliek motor van de transportband aan , maar zeker in de bouw zal deze auto niet werken , anders zie je veel meer verfschade erop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het heeft inderdaad allemaal met elkaar te maken. De groenerol is een transportband, om het losgestort materiaal in de trailer te lossen. Door met de hendel te draaien, maak je de uitstroomopening breder of smaller. Hierdoor kan je meer of minder materiaal uit de trailer laten lopen, en als men ondertussen langzaam vooruit rijdt, wordt het te lossen materiaal gelijk verdeeld. Mogelijk wordt deze trailer gebruikt om grind te strooien in de wegenbouw.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding