Degene die de brief ontvangt heeft daar dan heel misschien een strafporto-melding bij. Hij wordt in elk geval wel gewoon bezorgd.
Amadea
11 jaar geleden
Ja, die wordt wel afgeleverd, maar er bestaat een kans dat er strafport op zit.
11 jaar geleden
Een brief wordt, als er een adres opstaat, altijd bezorgd, mocht deze te weinig porto hebben betaald, krijg je er een kaartje met verzoek alsnog te betalen bij. De extra kosten zijn voor de ontvanger. Deze mag ook besluiten de brief niet aan te nemen, dus niet te openen en retour afzender sturen, in de meeste gevallen zal zo'n klein verschil niet opgemerkt worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
krijg je een soort van boete of moet je gewoon 50 cent bijbetalen xD?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet het tekort betalen en administratiekosten.
Waarschijnlijk zal er strafport berekent worden aan de ontvanger,mocht deze daar geen trek in hebben kan deze er ook voor kiezen om een en ander ongeopend retour afzender te sturen,portokosten liggen voor een brief boven de 50 gram op ,ik meen,1,50
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Ik weet niet of ze elke brief wegen en dus meteen tot sancties overgaan als hij een of twee gram te zwaar is. Voor binnenland geldt dat de ontvanger de strafporto moet betalen, voor het buitenland de afzender.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die brief wordt gewoon afgeleverd. Je loopt pas kans op strafport bij 55 gram of meer. Die kans is echter niet groot, zelfs nog kleiner dan bij een snelheidsovertreding.
Als het toch gebeurt kun je altijd bezwaar aantekenen.