mogen buitenlandse chauffeur het lzv halen?

Mogen buitenlandse vrachtwagenchauffeurs die bij een Nederlands bedrijf werken ook het LZV bewijs halen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag.

“U kunt alleen examen doen als:
- u minimaal vijf jaar ervaring heeft met het besturen van een CE-voertuig
- u in de drie jaar voorafgaand aan deelname van het examen de rijbevoegdheid niet is ontzegd
- uw rijbewijs niet ongeldig is verklaard of ingevorderd is wegens een overtreding of misdrijf.

Toelatingseisen / meenemen naar het examen:
- een geldig Nederlands rijbewijs CE (afgegeven vóór 10 september 2009 of voorzien van code 95)
- OF een geldig CE EU-rijbewijs;

Het examen is alleen in het Nederlands.”

Bron: e-mail antwoord van Afdeling CCV Klantenservice Beroepschauffeur
www.cbr.nl