wat gebeurt er als je een brief hebt gestuurd naar Amerika maar je hebt een klein foutje gemaakt bij de adres gegevens?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat voor een foutje?
Cryofiel
9 jaar geleden
Misschien had de brief niet naar Amerika gemoeten, maar naar Australië. Tenslotten lijken AUS en USA erg op elkaar. Het is maar een klein foutje, zoals vraagsteller zegt.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
als de naam en de ZIP+4 correct zijn, komt hij waarschijnlijk wel aan
Reddie
9 jaar geleden
Voor de zekerheid zou ik de brief nog een keer naar het goede adres sturen.

Antwoorden (2)

Meestal gaat het wel goed omdat ze dan naar de postcode kijken en komt hij er vanzelf wel maar bij een fout in de postcode gaat het iets lastiger maar komt hij er toch wel want dan zien ze de fout van zelf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de USA gebeurt eigenlijk hetzelfde als in NL. In eerste instantie gaat men proberen om de juiste geadresseerde te ontcijferen (dus jouw foutje te ontdekken en te herstellen). Als dat niet lukt, zal men proberen om de brief terug te sturen naar de afzender (zoals Elvis al zong: return to sender, address unknown) en als de afzender er niet op staat wordt de brief naar het Dead Letter Office gestuurd. Daar is men gespecialiseerd om post thuis te brengen. Men heeft daar bijvoorbeeld de bevoegdheid om de brief te openen en de inhoud te bestuderen om te proberen om de geadresseerde of de afzender te achterhalen.
En als dat allemaal niet lukt, wordt de brief gearchiveerd in de hoop dat iemand hem ooit komt claimen.