Hoe moet ik hier aan pakket naar versturen?

Ik verkoop producten via dropshipping naar alle plekken over de hele wereld. Nu heb ik een klant uit Thailand, maar ik heb geen idee hoe dit adres is opgebouwd.
LET OP! Stukken zijn vervangen door sterren wegens privacy.

Nith***** khu****
kh.3/004/5-6 Pha******oen.rd
Muang Nakhon Nayok
NAKHON NAYOK, 260**
Thailand

Nu moet ik bij de dropshipping de straat, de plaats en de postcode invullen... maar ik heb geen idee wat bij wat hoort.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K
Pieter2011
11 jaar geleden
Je kunt even een mailtje sturen naar de Thaise ambassade: http://www.royalthaiembassy.nl/site/

Het beste antwoord

hier vind je info over de opbouw van adressen in Thailand.

Ik zou sowieso een bevestiging voorzien van het opgegeven adres ter controle naar je klant sturen.

Thai Addresses
The Thai Post Office accepts mail with addresses written in Roman script as well as in Thai script. The address should be written as follows, starting with the number and name of road and ending with the province and post code.

For example:

Name of addressee
17/24 Soi Yos Anee
Chaofa West Road
Chalong
Phuket 83130
Thailand

Thai Postal Codes
Thai post codes are also often referred to as zipcodes. They are written as a sequence of five digits. The first two digits indicate the province, the middle one the District (Amphur) and the last two digits the sub-district (Tambon).

For a list of provinces and the first two digits of their post codes: Click here
For a postcode finder from GeoNames: Click here

zie deze link: http://bangkok.angloinfo.com/countries/thailand/postcodes.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ken geen Thais maar hier kan u duidelijk zien dat NAKHON NAYOK de plaatsnaam zal zijn en 266** de postcode.
Als dit niet juist is zullen ze het ginder wel uitmaken want om te beginnen zal men het meegeven naar Thailand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Wat is dat nu voor antwoord natuurlijk maakt het adres uit anders komt het gewoon niet aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik moet het wel zeker weten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron1212, ik wil alleen zeggen dat het hier niet veel uitmaakt wat u waar invult, tenslotte ginder zal men die wartaal wel herkennen en correct afleveren.
ronron1212
11 jaar geleden
Hij vraagt alleen wel hoe hij het moet invullen om het te kunnen verzenden hij heeft hier dus niets aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat hij hier moet invullen staat al in mijn antwoord !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een duidelijk antwoord omdat pakketten eerst gesorteerd worden op land (denk aan eventuele priority sticker!)
Als het dan in thailand is aangekomen zien ze daar wel van: oh, de straatnaam staat bij plaats, en de plaats bij straatnaam.. Als ze hier een pakketje krijgen uit Thailand waar staat: familie ....
amsterdam
dorpsstraat 1 weten zij wel dat het andersom is. Ik denk dat de antwoord gever dit bedoeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks Ytje, toch iemand die het begrijpt.