Hoeveel cent is een postzegel waar een 1 op staat?

Ik wil graag boeken in een envelop versturen (dit past gewoon) maar ik weet niet hoeveel cent er dan op moet, hij weegt tussen de 250 g en 2 kg dus ik zou er 6 postzegels met nederland 1 op moeten plakken, maar ik heb er nog veel liggen van 2,3 en 5 cent. hoeveel moeten er op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (2)

De postzegels waar een 1 op staat zijn momenteel 64 waard. Bij de volgende tariefsverhoging betaal je het dan geldende tarief voor een postzegel en stijgt dus de waarde tot het bedrag dat je dan betaalt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus 64 eurocent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sinds 1 januari 2014 moet je voor een postzegel van 1 maar liefst 64 eurocent betalen. Het is afhankelijk van het gewicht van jouw pakket en of dat door een brievengleuf past hoeveel porto er op geplakt moet worden. Een 1 mag alleen op enveloppen tot 20 gram.

Toegevoegd na 7 minuten:
0 - 20 g 1 x Nederland 1 € 0,64
20 - 50 g 2 x Nederland 1 of 1 x Nederland 2* € 1,28
50 - 100 g 3 x Nederland 1 € 1,92
100 - 250 g 4 x Nederland 1 € 2,56
250 gr - 2 kg 6 x Nederland 1 € 3,84
Amadea