Ik rij 2 tot 3 dagen in de week op duitsland heb ik recht op internationaal loon voor vrachtwagen chauffeur ??

ik rij meestal 2 dagen door de week 1 overnachting per keer en de zaterdag op duitsland

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

D5 is heel noaal voor dit werk. E5 of E6 kan je rustig vergeten. D5 is goed betaald voor 3 dagen buitenland. Zeker als je ook geen weekenden rijdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik Rij nu zelf een jaar, en zit in D1 ik denk niet dat ze mij gelijk na D5 Plaatsen ik ben nog maar 21, welke loonschaal moet ik dan verwachten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weinig tot geen schade rijdt en gorde inzet hebt voor het bedrijf kam je D4 of D5 vragen. Hangt ook een beetje van het soort bedrijf af waar je werkt. Succes.
Nee, tenzij je altijd verder dan 500 km buiten je standplaats komt en meer dan 1 overnachting maakt.

In loonschaal D (=trekker oplegger chauffeur/combinatie chauffeur) heb je niet alleen plichten maar ook rechten!

Wordt je verplicht om verder dan 500 km buiten
standplaats te gaan en meerdere overnachtingen te maken dan moet je naar loonschaal E

In loonschaal D mag de werkgever van je verwachten dat je minstens 1 overnachting per week doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je bij de FUWA controleren of je in de juiste loonschaal zit.D of E. Je kan Namenlijk een lijndienst rijden tussen praag en manchester en toch in loonschaal d zitten. in de E-schaal moet je zitten als je adr rijdt, of je rijdt kris kras door Europa. Maar het hangt natuurlijk van je baas af in welke loonschaal hij je zet en of jij het daarmee eens bent.