Alleen wanneer de totale toegestane massa (aanhanger+lading) minder is dan 750kg.

De kentekenplaat is dan wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een rijbewijs B mag u een personenauto of bestelauto met aanhangwagen besturen. De Aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan 750 kilo.

Toegevoegd na 1 minuut:
In bepaalde gevallen mag u, met alleen rijbewijs B, een aanhanger trekken die zwaarder is dan 750 kilo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor dat mag... Maar of jij ermee mag rijden is 'n ander verhaal... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd een moeilijk verhaal vooor veel automobilisten.

Totaal mag je met een rijbewijs B nooit zwaarder rijden met een combinatie van 3500 kg.
Dus gewicht auto en aanhangwagen bij elkaar opgeteld.

Verder geldt dat een aanhangwagen nooit zwaarder mag zijn het lege gewicht van de trekkende auto.

vb: auto leeg gewicht 3000kg- aanhangwagen max 500 kg
2000kg 1500
Auto leeg gewicht 1000 kg, aanhangwagen max 1000kg.

Vooor alle voorbeelden geldt dat je altijd gehouden bent aan de maximale gewichten welke op het kentekenbewijs staan vermeld.

Zie de link voor meer reken voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aangezien een paard behoorlijk aan het gewicht is en veel trailers voor 2 paarden gemaakt zijn, zal het maximaal toegestane gewicht van de trailer flink boven de 750 kg zitten(dat weegt 1 paard in z'n uppie al). ben bang dat je er niet mee mag rijden. 1dag les en een paar honderd euro armer, mag je dat wel.