Waarom klagen er zoveel mensen over vrachtverkeer en dat deze wagens in de weg staan met lossen en laden?

Vrachtverkeer wordt vaak over geklaagd, ook dat ze in de weg staan met lossen en laden.
Deze chauffeurs doen voor ons het werkt, wij kopen de producten die zij leveren, waarom dan al dat geklaag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Mensen klagen omdat het ongemak oplevert als je met de auto boodschappen gaat doen, maar het ligt niet aan de vrachtwagens en ook niet aan de chauffeurs. Het ligt aan de (on)bereikbaarheid van de winkels waar ze moeten lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik klaag d'r nooit over... Behalve dan dat ze halsstarrig weigeren om de dimlichten aan te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En waarom klagen de anderen? Tja, de samenleving zoals die in NL is maakt dat velen zich niet kunnen onthaasten.
Iedereen wil graag op tijd zijn anders krijgen ze slaag van de baas of verliezen hun baan, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn een aantal dingen die ergernis opleveren bij vrachtauto's. Je noemt het blokkeren van een straat bij laden en lossen. Een ander is het inhalen op een 2 baans snelweg.

De ergernis komt eruit voort dat -veel- mensen in continue haast leven. 5 minuten te laat op het werk komen heeft gevolgen vor de rest van hun dag.

Op zich is een vrachtauto die de weg blokkeerd voor laden en lossen niet erg. Echter, vaak zie je dat de vrachtauto vervolgens nog 10 minuten er staat om een bakje koffie te drinken & papieren te doen, terwijl er verderop een prima parkeerplaats is waar hij op kan. Of dat de vrachtauto, door iets anders te gaan staan zo zou staan dat de weg wel open blijft. En dat die moeite niet genomen wordt leidt tot extra ergernis.

Op de snelweg zie ik vaak dta de ene vrachtauto de ander inhaalt. Met 1 km/u verschil schuiven ze langs elkaar heen. Dan vraag ik me wel eens af: Is dat nou nodig? Ze hebben allemaal dezelfde maximum snelheid. Blijf lekker achter elkaar rijden. Dan kan het overige verkeer de vrachtautos inhalen. Het verschile tussen vrachtautos is zo klein dat het op een stuk van 200km maar een paar minuten verschil in aankomsttijd uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chauffers zijn altijd de l.. de klant klaagt omdat je 15 min. te laat of te vroeg bent, je opdrachtgever omdat je iets te laat bent, gek he, met al die file's.
Je hebt 1 vrachtwagen nodig om een supermarkt te bevoorraden, en 2000 luxe auto's om alles weer in te kopen, wie zal er dan voor meer overlast zorgen??