Importen uit China? Wat komt er allemaal bij kijken? Wat zijn de kosten?

Ik ben van plan om buizen uit China te importeren. De bestelling weegt zo'n 400 kg en met containers zal dit $260 kosten om het naar Rotterdam te laten verschepen. Ik vraag me alleen af wat er nog allemaal bij komt qua kosten, hoe kun je je bestelling ''ophalen'' in Rotterdam of kun je iemand inhuren om dat voor je te laten doen? Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij hiermee kan helpen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens op www.eaglefreight.nl , zij zijn gespecialiseerd in dit soort werk. Er komen idd nog veel meer kosten bij. Douane inklarings kosten, loodskosten, afhandelings kosten etc. Het is niet zo eenvoudig als men vaak verteld. Ik heb met Eaglefreight ook gehandeld, prima!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe duur was dit bij jou?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had heel ander soort goederen en veel minder dus dat kan ik je zo niet vertellen.

Antwoorden (1)

Boven de €22 moet je 21% BTW betalen over het product + verzendkosten. Boven de €150 hetzelfde principe alleen moet je dan ook nog 3% duanerechten betalen.
Ik weet niet hoe het met het ophalen gaat. Maar ligt eraan waar je het bestelt denk ik want een webshop zal het gewoon bij je huis afleveren.