Hoe kan ik het beste kleding versturen die ik b.v. via Marktplaats verkoop?

Ook tips over vacuum maken zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
34.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank Pelle!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
compensatie duim van mij

Antwoorden (3)

Gewoon verpakken in een plastic zak van de winkel en dichtplakken met dat brede plakband (action of bruna). Adres op dubbelgevouwen A4tje zetten, groot en duidelijk met jouw adres linksboven in de hoek (onder afzender:) en dit ook meeplakken met het plakband.

Vacuum maken gaat gewoon door de lucht eruit te duwen en dan snel het plakband er om heen.

Toegevoegd na 12 uur:
Als het een enkel kledingstuk is kan het hiermee vaak nog door de brievenbus, H&M verzendt het ook zo. Als het meer is kun je een doos halen bij de supermarkt om het goedkoop te houden of een dure doos kopen bij postnl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank! Ik weet niet hoe "het duimpje naar beneden" is ontstaan, niet door mij in ieder geval !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nogmaals Dank!
Supermarktdoos vind ik een goeie tip! Thanx
Je kunt het verpakken in een kartonnen doos, dat is steviger dan in papier of plastic [ik heb wel eens iets toegestuurd gekregen in zowel papier als plastic, maar een kleine doos is beter].
Dichtplakken met tape, bij de HEMA of de Action voor een paar euro te koop. Een etiket hoeft niet, neem een oude envelop en beschrijf [goed leesbaar met dikke letters en met viltstift] de achterkant, vervolgens vast tapen bovenop de doos, naar de postwinkel en klaar.
[Een afzender ~ je eigen naam en adres is wel handig voor het geval het zoek raakt ~ er op plakken zou ik wel doen.]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord!
Heb je ook nog tips om te kunnen inschatten hoeveel porto kosten het gaan worden met een doos of met n envelop? Ik leg het kledingstuk tot nu toe op de huishoudweegschaal om te kijken hoe zwaar het is, maar misschien heb je een andere tip?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer het een shirt/blouse/tuniek is, zal je voor €2,70 klaar zijn, voor meerdere spullen [het gaat om het gewicht natuurlijk] ben je toch gauw €6,75 kwijt. Ik gok het niet, maar laat het echt wegen in de winkel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergat nog iets. Een doos is handig voor het verzenden van meerdere stuks, heb je er slechts eentje, dan is een verpakking van plastic/papier beter/kleiner/groot genoeg, kan door de postbode in de brievenbus geduwd worden.
Vacumeren kan je doen met een huishoudapparaat dat gebruikt wordt om in te vriezen plastic groentediepvrieszakken vacuum te maken.
als eerste zou ik zorgen dat er betaald is voor de goederen, daarna een duidelijke afspraak maken over het te verzenden deel, je kunt vooraf inlichting inwinnen over de kosten daarvan, gaat het naar een ander land dan bij douane info nemen over welke documenten je moet beschikken, en als het waardevol materiaal is altijd aangetekend versturen ivm met verzekering