Wat gebeurt er met een pakketje van PostNL als je niet thuis bent bij het bezorgen?

Deponeren ze dit pakketje dan bij de buren of wat? Heb een pakketje, wordt morgen geleverd, alleen ben dan niet thuis en ik heb em morgen al nodig!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oja het gaat om een paar handschoenen. Niet om televisies oid dus
Utrecht
10 jaar geleden
Dan wordt hij waarschijnlijk bij de buren afgegeven.
Amadea
10 jaar geleden
Handschoenen zijn toch niet zo dik dat het niet door de gleuf past? Zie anders hieronder bij Gerelateerde vragen. Het antwoord staat al lang op Goeie Vraag!
SimonV
10 jaar geleden
Check of de buren thuis zijn morgen. Plak anders een briefje op de deur met het verzoek het pakje bij huisnummer ... af te geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, vraag net zo lang tot je weet of iemand thuis is en hang een briefje op met de tekst: ALS ik niet thuis ben, geef dan het pakketje af bij ... of ..... Hang nooit een briefje op met: ik ben niet thuis, geef het pakketje af bij...
Anders kun je het vanaf maandag ophalen bij een postbalie in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top dankjewel, vooral Pelle's antwoord heeft zijn vruchten afgeworpen

Het beste antwoord

Een gewoon standaard pakket wordt bij de buren aangeboden als je niet thuis bent. Tenzij het gaat om bijvoorbeeld aangetekende verzending of als de verzender heeft aangegeven dat het pakket niet bij buren mag worden bezorgd.

Als het bij de buren wordt bezorgd ontvang jij een kaartje in de bus met het adres van de buren waar het is bezorgd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als de buren nou ook niet thuis zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men probeert meerdere buren. De chauffeur wil je pakket het liefst kwijt. Lukt het echt niet dan wordt het meestal een tweede keer aangeboden. Lukt het dan bij jouw en de buren nog niet dan ontvang je een kaartje om zelf af te halen op een postkantoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon een top antwoord

Andere antwoorden (1)

De meeste postbestellers proberen het eerst bij 1 van je buren af te leveren, je vind dan en briefje in de bus, met het adres waar je het op kunt halen. Maar er zijn er ook die het weer mee nemen en het 's avonds nog eens bij jou proberen te bezorgen. Als je dan nog niet thuis bent, dan proberen ze het de volgende dag nog eens, lukt ook dat niet, dan krijg je een briefje met waar je het pakketje voor een bepaalde datum op kunt halen. Haal je het niet binnen dat termijn op, dan wordt het terug gestuurd naar de verzender.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
's Avonds gebeurt al lange tijd niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik denk dat je daarin gelijk hebt, ik bestel bijna nooit meer iets, dus denk wat dat betreft, misschien in het verleden.
criseyde
10 jaar geleden
Bij mij werd onlangs nog om 19.00 uur een pakketje bezorgd door de bezorger die 's morgens ook al was geweest, dus er wordt wel degelijk nog 's avonds bezorgd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
was die van postnl?
Het kan als die bezorger wellicht 's avonds nog eens in die wijk komt maar hier beginnen ze gewoon ergens om 10 uur en houden aan het eind van de dag elders op. Je kunt er in ieder geval niet van uit gaan dat dit een normale gang van zaken is. Wellicht was die man voor zijn gevoel vroeg klaar en kwam hij nog even in de buurt. Er zijn bij postnl iig geen kaartjes meer waar op staat dat ze 's avonds nog eens langs komen.