wanneer moet mijn distributieriem vervangen worden?

De distributieriem van m'n Ivecocamper is in 2010 vervangen, sindsdien heb ik er 30.000 km mee gereden

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
of in je onderhoudsboekje kijken wat voorgeschreven staat, of de dealer bellen.
Pet type kan dit zomaar behoorlijk verschillen.
mijn eerste Passat was om de 90.000 km de tweede om de 120.000 en die ik nu heb om 210.000 km
dus zonder type aanduiding en of leeftijd zal niemand dit kunnen zeggen

Antwoorden (2)

Je distributieriem is aan vervanging toe:
Een distributieriem dient gemiddeld tussen de 90000 en 120000 kilometers vervangen te worden of om de vier jaar. Dus eigenlijk wat het eerst verloopt. Jouw distributieriem is qua kilometers niet aan vervanging toe maar qua tijd... ruimschoots 'over de datum'
Bij zo'n oude distributieriem kunnen scheurtjes ontstaan of zelfs stukjes afbrokkelen. De riem kan breken en grote schade aan je motor veroorzaken..
Mijn advies is om je distributieriem zo spoedig mogelijk te (laten) vervangen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Men moet de distributieriem vervangen :
Elke 5 jaar
Of na 80.000 km
Hou er ook rekening mee als jij in een file staat en jou motor draait !
De distributieriem wel verder slijt .
Dus snel vervangen of jij moet een gokker zijn en het risico lopen op een kapotte motor