waar is de grootste truckrun van nederland en hoeveel trucks rijden daar mee?

een truckrun is een rit met gehandicapten in vrachtwagens ( lekker toeteren en lawaai maken, dat vinden die mensen geweldig), en wij rijden in twente met gemiddeld 420 trucks

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In emmen doen ze het ook, met veel cliënten van de trans. Ik zal mijn man eens bellen zo over hoeveel auto's er mee rijden, maar vast geen 420 denk ik! En volgens mij is het de laatste jaren ook minder door alle toestanden in de transportwereld zal ik maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de Hoeksche Waard wordt er ieder jaar op Koninginnedag eentje gedaan met zo'n 70 trucks. Twente wint wat dat betreft dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar liefst 270 vrachtwagens rijden voor het 24e jaar in een colonne door de omgeving van Tilburg. Een recreatieve dagtocht die de mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking een leuke dag bezorgt en tevens het imago van de vrachtwagenchauffeur opvijzelt.

De Stichting Truck Tour Tilburg was met zijn honderden enthousiaste vrijwilligers als winnaar gekozen voor de vrijwilligersprijs 2007 van de gemeente Tilburg. Hierdoor is de stichting niet alleen een hoorbare maar ook een zichtbare organisatie geworden.

De Truck Tour Tilburg is een schitterend evenement met een landelijke uitstraling, voor zowel de mensen met een beperking als voor de vrachtwagenchauffeurs. De Stichting Truck Tour Tilburg is hoofdzakelijk aangewezen op steun van het bedrijfsleven en particulieren. De bedrijven stellen hun vrachtwagens en brandstof ter beschikking, leveren hun bijdrage voor onder andere het gebruik van materiaal, de lunchpakketten, de attenties voor de deelnemers of gewoon een sponsorbijdrage.

Evenals in de afgelopen jaren zijn er weer een groot aantal inschrijvingen ongeveer 450 deelnemers en bijna 350 vrachtwagenchauffeurs hebben zich aangemeld. Er is echter een limiet van 270 vrachtwagens, anders wordt de stoet te lang en de organisatie ervan te groot. Je kunt je nu al voorstellen dat 270 vrachtwagens op een rij heel wat geregel met zich mee brengt. Hierdoor zullen er een aantal deelnemers, dat voorgaande jaren al zijn mee geweest een jaartje moeten overslaan.

Bovendien wordt alles door vrijwilligers ten uitvoer gebracht, ruim 350 in totaal. Zo'n 240 motorrijders begeleiden vrijwillig de colonnes en sluiten de verkeerspunten voor ons af, ook rijden er wagens van het Rode Kruis mee. Verder zijn een groot aantal vrijwilligers op de zaterdag en zondag belast met het klaarmaken van lunchpakketten, het vullen van tasjes met attenties voor de deelnemers, het inrichten van de stopplaats, het koffiezetten, het regelen van het verkeer op de vertrek- en stopplaats en ga zo maar door. Iedereen wil maar al te graag de deelnemers de dag van hun leven bezorgen.

Ja, je hebt altijd baas boven baas.