kan ik een pakket laten bezorgen op het postkantoor/winkel?

kan ik een pakket laten bezorgen bij het postkantoor of een winkel dat ik zegmaar hun adres invul bij de webshop en dan mijn eigen naam en dan met id kaart dat pakket kom ophalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.5K
Antoni
10 jaar geleden
Ook wanneer je wel je eigen adres in zou vullen, komt het pakket "vanzelf" op het postkantoor terecht, wanneer jij niet thuis bent om het pakket te ontvangen, en er verder ook niemand thuis is. Jij krijgt dan een kaartje in de bus met de mededeling dat je het pakket op het postkantoor of het postservicepunt kan ophalen. Je moet dan wel van te voren aan de afzender laten weten dat hij op het pakket moet vermelden, dat het pakket niet (als een extra service door het postbedrijf) bij de buren mag worden bezorgd. Het pakket kan je alleen ophalen met een geldig identiteitsbewijs, dat heb je helemaal juist!
SimonV
10 jaar geleden
Sommige webshops bieden al "pakjegemak" http://www.postnlpakketten.nl/zakelijk/klant-worden/zelf-afhalen.aspx
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik laat tegenwoordig vaak door Kiala bezorgen, die werken met afhaalpunten in bouwmarkten etc.
Antoni
10 jaar geleden
Bij veel (web)winkels en leveranciers kan je laten weten dat je het pakket niet bij je buren wil laten bezorgen, als jij niet thuis bent wanneer de medewerker van Post.nl het pakket bij je wil bezorgen. Dan zal je een kaartje in de bus krijgen met de mededeling dat je het pakket bij het postkantoor of postagentschap kan ophalen. Daar wordt het enige tijd voor je bewaard, en als je het niet ophaalt, dan wordt het retour afzender gestuurd. Het gaat dus allemaal bijna vanzelf, tenzij je huisgenoten hebt en je niet wil dat die het pakket aannemen... Het invullen van een ander adres is dus ook niet nodig.

Antwoorden (3)

Het lijkt me niet verstandig dit zomaar te doen. Het is altijd de vraag of het postkantoor of de winkel het pakket wel aanneemt als er de naam van iemand anders op staat. Je kunt natuurlijk wel, als je webshop het aanbiedt, gebruik maken van Kiala om je pakket bij een afhaalpunt te laten bezorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste pakket besteldiensten hebben ook een afhaalcentrum. Bij het bestellen geef je dan aan of het pakket bezorgd moet worden, of dat je het afhaalt bij het afhaalcentrum. Dit is inderdaad vaak een winkel of postkantoor. Besteldiensten als DHL hebben contracten met sommige winkeliers, om daar als afhaalcentrum te fungeren.
10 jaar geleden
laat op het pakket "poste restante"zetten.
dan word het op het postkantoor afgeleverd waarna het opgehaald kan worden.
Dat was tenminste vroeger zo