Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pakketje niet goed, retour afzender? (kosteloos?)

Ik heb vandaag een pakketje thuisgekregen, echter blijkt dat ik het verkeerde heb besteld, als ik het wil terugsturen kan dit dan kosteloos door simpelweg retour afzender op het pakketje te sturen? en zoja, hoe bied ik dit dan bij GLS aan? aangezien die het ook geleverd hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dan had je het pakketje moeten weigeren bij de deur zonder het open te maken.

Neem contact op met het bedrijf waar je het besteld hebt, zij kunnen je de regels voor retourzenden vertellen. Als het een Nederlands bedrijf is, moeten ze het terugnemen op basis van de Wet koop op afstand.

Ze mogen wél de kosten van het retourzenden aan jou doorberekenen (als het pakketje bij je wordt opgehaald) of je zeggen dat je zelf maar naar het postkantoor moet gaan om het op eigen kosten te verzenden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als het goed is zit er bij het pakje ook wel informatie over hoe te handelen bij retourneren (meestal staat dit achterop de pakbon/rekening).

In de meeste gevallen kan dit niet kosteloos vrees ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je het zelf hebt besteld gelden de regels die de verzendende partij heeft opgesteld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal voegt de leverancier zijn verkoopvoorwaarden en verzendinstructie bij in de verpakking, of je vindt ze op internet Als je het artikel via internet hebt gekocht heb je het recht het binnen 7 dagen terug te sturen als je niet tevreden bent. Je bent niet tevreden en de reden is niet belangrijk. Mochten de instructies ontbreken dan zou ik eerst even contact op nemen met de leverancier. Als het een goed bedrijf betreft mag je het ongefrankeerd retourneren. Bel daarna GLS op welke manier je het aan kunt bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding