Hallo ik was een chronische gebruiker van Wiet tot vorige week ik heb volgende week een medische test, ivm met vrachtwagen. Ga ik afgekeurd worden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In bloed of urine kan wiet tot 10 dagen geleden teruggevonden worden. Ik weet echter niet of hierop getest word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk wist je al wat langer dat je die keuring zou gaan krijgen,maar je hebt tot het laatste moment gewacht om te stoppen met blowen.
Dus ook al word je goed gekeurd dan ben ik er bang voor dat je straks met een jointje achter het stuur zit.
en dan hoop ik dat dat ergens is waar verder geen verkeer is !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als drugsverslaafde vrachtwagenchauffeur willen worden!!!! Ben je nou helemaal van het padje! Ik hoop dat ze drugs vinden want junkies horen niet achter het stuur. Ga tomaten plukken.

Antwoorden (6)

Elk dag deel 2 x een halve liter limoen/citroensap met (naar smaak maar wel een beetje sterk)water aanmaken en opdrinken. Dus ongeveer om de 2 uur ook s`morgens het eerst voor de koffie of thee.
Dan moet jij volgende week redelijk schoon zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bloed word volgens mij niet gecontroleerd en je urine ook niet. Ze controleren bloeddruk, suiker, (prikje in je vinger) ogen en gehoor, en je gewrichten zoals je knieen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik raad ke wel aan om niet stoned achter het stuur van een vrachtwagen te gaan zitten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je urine wordt wel gecontroleerd
Ik vrees dat als je een chronisch gebruiker bent dat je
in de problemen bent.
cannabis blijft zeker als je veel gebruikt heel lang aantoonbaar

Misschien moet je de komende tijd ontzettend veel drinken en veel naar de wc gaan
maar garantie is dat zeker niet
op de pagina kan je zelf ook die test bestellen misschien handig ?
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie
dat zou kunnen
voor de test wordt er gevraagt voor een EV (eigen verklaring)bij vraag 4 wordt er dit gevraagt

(Maakt u misbruik van of hebt u misbruik gemaakt van alcohol, geneesmiddelen, drugs of andere
geestverruimende of bedwelmende middelen of bent u daarvoor ooit medisch onderzocht of onder behandeling geweest?)

dit is aan u zelf om te zeggen of u daar misbruik van heeft gemaakt of niet

er wordt onder anderen gekeken:
of de armen en benen goed functioneren;
wat de bloeddruk is;
of iemand voldoende gezichtsvermogen heeft;
of iemand lichamelijk en geestelijk in staat is om veilig een motorvoertuig te besturen.

dit wordt gedaan door een arts het kan door je huis arts gedaan worden maar die stuurt je vaak toch door
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt echt een nuttig andwoord !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De keuring voor het verlengen van een vrachtwagenrijbewijs mag niet meer door een gewone huisarts maar door een arts van een arbodienst gedaan worden.
bij chronisch gebruik is het opspoorbaar gedurende 3 volle weken,als ze urine nemen hang je,sorry binnenkort komt een nieuwe tester,gewoon even op de huid drukken,zelf na 5 weken word die strip nog positief.dus jammer, groeten penta
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi,

Nee,natuurlijk niet !
In ieder geval niet op je wietgebruik in het verleden,ook is het normaal gesproken geen reden om iemand af te keuren !
Zonder aanleiding (ongelukken te wijten aan alcohol of drugs) zal men er nogeeneens naar zoeken ! Anders zou iemand die alcohol ook niet meer in aanmerking kunnen komen,nogmaals zonder een verleden van alcohol of drugs in relatie tot je overige rijbewijzen zullen ze daar niet om malen !
Zo'n test gaat meestal om jouw fysieke en mentale capaciteiten of die voldoen om zo'n moordenaar te besturen ; je kan immers al met een auto flink huishouden in het verkeer laat staan met'n vrachtwagen.
Ze zullen misschien je reactievermogen en concentratie testen en natuurlijk jouw fysieke vermogens !
Immers gas geven kan iedereen , maar anticiperen en op tijd stilstaan dat is de 'kunst' !
Iedereen mag doen-binnen bepaalde kaders weliswaar-prive en in zijn vrije tijd doen wat hij of zij wil !
Men wil voorzover mogelijk weten of jij fysiek in staat bent een vrachtwagen te besturen en lichamelijk geen afwijkingen hebt..
Met twee kunstbenen een vrachtwagen besturen zonder dat het CBR het weet dat willen ze niet hebben,dus vandaar

groet Simon