Het kan een trekker zijn en de woorden tractor of trekker kunnen allebei gebruikt worden voor
* motorvoertuig met grote, brede en geprofileerde achterbanden waarmee je karren en machines trekt, vooral in de landbouw.
Een tractor dus.

Een tractor of trekker is een voertuig dat speciaal is ontwikkeld voor gebruik in de landbouw, maar nu ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Het woord tractor (afgeleid van het Latijnse trahere, dat "trekken" betekent) is een algemene omschrijving voor een voertuig dat iets dat geen eigen aandrijving heeft, kan trekken.

Trekker =
Nederlandse benaming (geïntroduceerd door de Wageningse hoogleraar Visser in 1919) voor de Engelse term `tractor`.

De woorden tractor en trekker zijn dus synoniem,
hebben dezelfde betekenis.

Natuurlijk heeft het woord trekker nog meer betekenissen:
het is ook: reiziger hiker, wandelaar, trekvogel of iemand die zich aftrekt of onderdeel van een vuurwapen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Trekker

http://www.encyclo.nl/begrip/trekker

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tractor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou ik je antwoord weg halen Geus,
want als de moderatie dat doet, dan kost het
je punten.

Andere antwoorden (3)

ligt eraan wat je ermee bedoelt. met een trekker kan je,zoals de naam al vermeld, kleine aanhangers trekken. Dit word soms ook tractor genoemd. Een tractor is echt bedoelt voor omploegen, zaaien etc. een trekker kan dit niet aan.
overigens is een trekker ook een soort van scooter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een tractor is een landbouwvoertuig, een trekker is een voertuig dat een oplegger trekt (trekker-oplegger combinatie). Een vrachtauto die een aanhanger trekt wordt een motorwagen genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is allebei juist

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tractor
Een tractor of trekker is een voertuig dat speciaal is ontwikkeld voor gebruik in de landbouw, maar ook voor andere doeleinden wordt gebruikt. Het woord tractor (afgeleid van het Latijnse trahere, dat "trekken" betekent) is een algemene omschrijving voor een voertuig dat iets dat geen eigen aandrijving heeft, kan trekken, duwen of slepen. In de geïndustrialiseerde wereld heeft de tractor de rol van trekdieren in het boerenbedrijf en elders vrijwel volledig overgenomen.