Hoe kan ik dit pakje (envelop) naar Turkije sturen en hoeveel kost het?

Ik wil graag een pakketje (Papieren bubbel envelop)

http://mediabank.daklapackgroup.com/image/daklapackgroup/l/31241/Papieren_bubbel_envelop_110_x_215__B.jpg

Naar Turkije sturen met een Nintendo DS cartridge. Hoeveel kost dit ongeveer en wat is de precieze procedure hiervoor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ik moest nog even zoeken of heel Turkije onder Europa of Wereld valt maar het is Europa. Dat was stap 1.

Je moet wel even met je enveloppe naar een postbalie (bij bruna of ah) want het is mij niet duidelijk of je een douane verklaring nodig hebt: http://www.postnl.nl/voorthuis/images/CN22_P1002_tcm213-592045.pdf

De prijs ligt aan het gewicht:
0 - 20 gram € 0,85 1x Europa 1
20 - 50 gram € 1,70 2x Europa 1
50 - 100 gram € 2,55 3x Europa 1
100 - 250 gram € 3,40 4x Europa 1
250 - 500 gram € 6,80 8x Europa 1
500 - 2000 gram € 9,35 11x Europa 1

Ik denk dat het tussen 2,55 tot 3,40 zal kosten. Voor de procedure: even voor de zekerheid naar het postkantoor dus, niet zomaar in de brievenbus gooien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vermoed dus met jouw gegevens dat het makkelijk door de brievenbus kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja en je kunt er een priorityzegel opplakken dat is iets sneller: http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/brief-buitenland/#cat-2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier kun je alles vinden; als het niets in de brievenbus past
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-versturen/pakket/

Als het door de brievenbus past is het goedkoper;
http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-versturen/brief/

Toegevoegd na 1 minuut:
Word afgerekend per aantal gram, niemand kan je er dus precies antwoord opgeven.
Als je het zelf allemaal meet kun je het op de 2 linkjes vinden.
(zeer gemakkelijk overigens)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het echt niet zeker weet kun je het gewoon bij het postkantoor afgeven.
Zij vragen er geen extra kosten voor en ze kunnen het direct verzenden!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je het echt niet zeker weet kun je het gewoon bij het postkantoor afgeven.
Zij vragen er geen extra kosten voor en ze kunnen het direct verzenden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is afhankelijk van het gewicht en de bestemming.

als je het in een stevige envelop doet en dichtplakt met tape, adres erop natuurlijk, ga je naar het postagentschap/ postwinkel en biedt het aan.
ter plekke wordt het gewogen en kun je afrekenen.
ik had een pakje dat minder dan 1 kilo woog en van rotterdam naar leiden moest dat kostte 6,75!

Toegevoegd na 1 uur:
postkantoor is er niet meer, nu zijn er postagentschappen in bijvoorbeeld primera-sigarenzaken en andere sigarenzaken.
voormalige postkantoren zijn nu ing/bank-winkels geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom dichtplakken met tape?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
uit voorzorg: veel enveloppen of pakjes van gewoon (zwak) papier scheuren, er wordt mee gegooid waar niet alle enveloppen en pakjes tegen kunnen, waardoor de inhoud soms beschadigt of verdwijnt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok
Ik stuur elk jaar een doos van 60x40 naar Turkije met allerlei lekkers voor familie. Ik betaal ongeveer 15€. Ik breng het gewoon naar de postkantoor en douane is nooit van toepassing geweest. Succes.