Als je er nog 5 cent bijplakt hoeft de ontvanger niets bij te betalen. Gewone post is 44 cent, en de postbode weet niet of er kerstpost in je envelop zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alléén de kerstzegels hebben een lagere waarde. En alleen de kerstpost in deze periode, tot begin januari, mag de kerstzegel gebruiken.
Als je bijvoorbeeld te weinig kerstzegels hebt en je wilt niet een nieuw velletje van 20 stuks kopen, dan moet gewoon een postzegel 0.44, die nu postzegel 1 is, op de brief. Tot 1 januari. Dan wordt de brief tot 20 gram 0.46 eurocent.

De gewone zegel van 39 eurocent is dus te weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zult moeten bijplakken tot de waarde van de kerstzegel van nu. echter als je alleen de 39 ct zegel plakt is de kans groot dat de ontvanger zonder bijbetalen je kaart onvangt. maar je wilt je vrienden/familie toch niet de kans laten lopen om porto te moeten betalen op een kaart die jij stuurt?