hoelang doet een vrachtschip erover vanuit Tokio naar Rotterdam als hij helemaal rondom Afrika gaat?

We moeten voor aardrijkskunde een werkstuk maken over een Toyota auto die vanuit Tokio naar Rotterdam vervoerd wordt, en het moet vanuit zijn point of view. We moeten zelf een route plannen. Met de piraterij rondom Somalie enzo leek het me handiger om helemaal rondom Afrika heen te gaan. Hoe lang duurt dat ongeveer? Ik heb hier namelijk echt geen idee van.. zou iemand mij kunnen helpen?

alvast bedankt!

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien dat iemand ook nog extra tips heeft over hoe dit in zijn werk gaat? Hoeveel auto's ongeveer op zo'n vrachtschip kunnen, en zijn dat dan alleen Toyota's of ook andere merken?

nogmaals bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (1)

Je moet dan het aantal zeemijl van de route die je wil varen nemen. Reken voor een normaal schip dat die 20 mijl per uur vaart. Dan reken je het aantal vaar uren uit en deel je dat door 24 dan heb je het aantal dagen varen.
Op een grote carrier kunnen zo'n 4000 auto's geladen worden. Doorgaans worden ze geladen met hetzelfde merk, maar dat is geen noodzaak.

Om helemaal rond afrika te varen is een behoorlijke omweg. Omdat een schip erg veel kost kiezen reders daarom toch voor de onveiliger korte route en doorvaart door het dure suez kanaal.