Ik zag vanochtend een vrachtwagen met blauwe koplampen en zijlichten..raar gezicht eerlijk gezegd.. Mag dat wel?

Geen Xenon lampen..echt blauw, meer zoals zwaailichtenen blauw..Mag dat zomaar?Ik kan me niet voorstellen dat hij er veel mee ziet...
Het was een buitenlandse auto dus misschien dat daar ergens de reden ligt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

In dat geval, nee dat mag niet. Lichten aan de voorkant moeten voorzien van wit of geel licht (xenon kan net een andere gloed hebben.)

Bij deze ook even een bron om mijn antwoord bij te staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weet je zeker dat dit geen Xenon is geweest. Xenon is namelijk in verchillende sterktes, met elk zijn eigen kleur. Van wit tot paars.
Het plaatje is Xenon 10000K en is dus blauw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik zeker.. rijd zelf al heel lang met Xenon lampen en die geven behoorlijk wat licht af..dat deed deze auto dus echt niet.. leek wel een Kerstboom!
Blauwe lampen op voertuigen mogen enkel en alleen gevoerd worden op hulpdiensten! Verder is het streng verboden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
militair voertuig/ cologne

Toegevoegd na 2 uur:
militaire colonne voert dat soort verlichting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zou ik herkend hebben...
Enne: Cologne is een luchtje..
:-)