Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een inzamelingsactie doen voor de Filipijnen, waar kan ik deze spullen opsturen?

Ik wil graag zelf een inzamelingsactie doen en zelf opsturen, niet via een hulporganisatie, want daar weet je nooit zeker waar het heen gaat. Weten jullie waar ik de spullen, kleren en het geld op kan sturen? En hoeveel dat ongeveer kost

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
844

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is meestal niet de beste weg. Goederen versturen naar een ver land is erg kostbaar en gaat meestal per kilo. Een beetje pakket kan je dus al tientallen euro's kosten om te verzenden en momenteel ontbreekt het in een groot deel van de Filipijnen aan infrastructuur. De kans dus dat je pakket aan komt op de plaats van bestemming is dus maar heel klein, of duurt zó lang, dat de noodhulpvraag al over is. Daarom zijn juist de hulporganisaties om dat te regelen en te stroomlijnen. Helaas weet je dan vaak niet waar het heen gaat, en een enkele keer zal er ook wel iets aan de strijkstok blijven hangen van een of andere malafide manager of 'hulp'organisatie. Maar gelukkig zijn de meeste hulpinstanties eerlijke mensen met het hart op de goede plaats en komen geld en spullen eigenlijk altijd goed aan.
En giro555 is natuurlijk via de overheid goed te vertrouwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding