Wat betekend idm?

Indien het gewicht >200 kg is, wordt 0,4 ldm in rekening gebracht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Amadea
9 jaar geleden
Gaat het dan om pakketvervoer?

Het beste antwoord

Ldm betekent laadmeter.

Op http://www.embassyfreight.be/logistiek/bedrijf/begrippen/96_laadmeter.html staat deze uitleg:

Laadmeter komt overeen met 1 strekkende meter laadruimte in een vrachtwagen. Dit wordt gebruikt als rekeneenheid voor goederen die niet gestapeld kunnen worden of waarop niet gestapeld kan worden. Hierdoor wordt het verloren volume gecompenseerd. In de offerte zal de omrekenfactor voor laadmeter zijn opgenomen. Meestal komt 1 laadmeter overeen met 1850 kgs.

1 europallet = 0,4 laadmeter
1 blokpallet = 0,5 laadmeter

Toegevoegd na 3 minuten:
Op http://www.wikitransportlogistiek.nl/wikitenl/index.php/Laadmeter staat nog dit:

Laadmeter

Een genormeerde maatstaf in het wegverver. Een laadmeter is 1 meter van de laadruimte van een vrachtwagen in de lengte. Door de breedte van een vrachtwagen van ca. 2,40m komt 1 laadmeter ongeveer overeen met 2,4m² (2,40m breedte x 1m lengte).