rij historie document aanvragen. waar kan dat?

The motor vehicle board in Alberta will require something indicating how long you have had your licence. In order to transfer your licence when you arrive you have had to drive a minimum of 2 years as a truck driver. They will not just take your word for it or go off your drivers licence. If we do not have something stating that from the licencing agent in your country they will not transfer your licence and we will not be able to have you drive our trucks. Can you get a document like this one from the registering agent?

Het is voor historie van het vrachtwagenrijbewijs en als bewijs dat ik minstens 2 jaar heb gereden met een vrachtwagen.

Heeft iemand hier een antwoordt op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De werkgeversverklaring die je (als het goed is) nu al hebt is uitgegeven door de inspectie verkeer en waterstaat.
Dat is de instantie die bijhoudt bij welke werkgever je werkt om dubbele dienstbetrekking te voorkomen.
Dit kun je dus ook gebruiken om te bewijzen dat je sinds een bepaalde datum in dienstbetrekking bij een transportbedrijf bent en als chauffeur werkzaam bent geweest. (een planner of loodsmedewerker krijgt geen werkgeversverklaring)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"the licencing agent in your country" is het CBR, het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen. Daar zal je dus moeten zijn voor een rijhistoriedocument.

De website van het CBR is www.cbr.nl.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die geven een bewijs af of je een bepaald voertuig mag besturen.
Niet of je de afgelopen twee jaar dat ook gedaan hebt.
Hier in Nederland denk ik dat alleen een werkgevers verklaring (als vrachtwagen chauffeur) hieraan zou voldoen.
Dit is ook het probleem met het "nieuwe" motor rijbewijs.
(A1, A2, A) Elk twee jaar examen doen en privé geen meter rijden zodat je op je 22ste een vol vermogen motor kan kopen en rijden.
Antoni
10 jaar geleden
Een gewone werkgever lijkt mij geen "licensing agent" of "registering agent", zoals de commissie of raad uit Alberta blijkbaar wil. Het CBR komt daar dan toch het dichtste bij in de buurt, maar wat "Alberta" precies wil, is mij ook niet helemaal duidelijk. Misschien gaan "ze" (ook) akkoord met een verklaring van de werkgever. Dat lijkt mij wel logisch en verstandig, want die (werkgever) weet immers het beste hoeveel rijervaring zijn werknemers hebben.
Antoni
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is het voor de vraagsteller/vraagstelster het verstandigst zowel bij het CBR als bij zijn/haar werkgever een document te vragen.