Hoe kan je snachts de dichtheid van de mist bepalen als je op de snelweg rijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als er lantaarnpalen staan kun je er vanuit gaan dat ze binnen de bb kom op een onderlinge afstand van ongeveer 25 m staan en op de snelweg ongeveer 60 m

Dichtheid van de mist kun je volgensmij nooit goed bepalen, wel de afstand die je ziet. Op de snelweg is dit door de hectometerpaaltjes. Zo kun je zien welk paaltje je nog wel ziet, en welke niet, en hoeveel daar dus tussen zit.

Hectometerpaaltjes staan 100 meter uit elkaar. Reflectorpaaltjes staan 50 meter uit elkaar. lantaarnpalen op de snelweg staan 50 meter uit elkaar.

Aan de hand van de belijning en de hectometerpaaltjes kan men aardig de dichtheid bepalen. In de jaren dat ik auto rij ben ik tot de ontdekking gekomen dat het helemaal niet interessant is om te weten hoe dicht een mist is, men dient gewoon de snelheid aan te passen aan het zicht dat men heeft en zich niet mee laten sleuren door andere die meer (denken te) zien dan jij en ik.

Ik kijk naar de tegenliggers; kan ik hun koplampen op redelijke afstand zien, dan kan ik ook op die afstand de achterlampen van mijn voorliggers zien. Je komt namelijk veel meer tegenliggers tegen dan dat je auto's inhaalt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100