Wat gebeurt er als je teveel postzegels op een brief plakt?

Stel, er moet maar 1 postzegel op en je plakt er 10 op, worden die dan allemaal afgestempeld of wordt er maar 1 afgestempeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles wordt afgestempeld en 'kassa' voor TPGPOST.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vader correspondeerde in het verleden met en buitenlander, deze verzond ganse enveloppes et postzegels erop louter om af te stempelen, dat waren soms ganse reeksen op één enveloppe..
weliswaar toch een goeie vraag

Het beste antwoord

Je kunt zoveel postzegels plakken als op de brief past om aan het juiste bedrag te komen.
Als je meer plakt dan nodig is ben je het teveel gewoon kwijt, extra winst voor de post.
Stempelen gaat automatisch denk ik, dus er zullen vast wel een paar zegels niet gestempeld worden, omdat de machine niet ingesteld is op een groter vlak
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doorgaans worden ze allemaal afgestempeld. Maar als je er 10 op plakt (wat erg veel is) weet ik het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal wordt er maar 1 stempel gezet, deze raakt hooguit 2 postzegels, als je iemand postzegels kado wil doen kan je ze ook in de envelop stoppen, weet je zeker dat ze niet gestempeld worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie wil er nou een postzegel als cadeau. Niemand dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie plakt er 10 zegels op als er maar 1 op hoeft, niemand dus, maar er zijn mensen die wel blij zijn met een postzegel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook tien zegels plakken die samen het juiste bedrag vormen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja Willem, dat klopt, maar dan is het niet te veel, dus dat was de vraag niet, maar toch bedankt