Waarom mogen paarden niet vervoerd worden door de kanaaltunnel?

Iemand moest met zijn paard naar wedstijden in Engeland, maar mocht niet met een paardentrailer door de tunnel rijden. Wel de oversteek maken met een boot.
Vervoer per vliegtuig is ook geen probleem. Waarom niet door de tunnel? En mag ander veevervoer ook niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het feit dat dieren Engeland niet zomaar inmogen. Elk dier dat vervoert wordt naar Engeland moet een half jaar in qaurantaine voordat deze het land in mag. Er zijn tegenwoordig wel uitzonderingen voor honden, maar hiervoor gelden wel strenge regels en ook niet voor alle honden.
Als je met het vliegtuig of de boot gaat kom je nog langs de 'ouderwetse' douane en hier wordt de quarantaine geregeld. Met de trein lukt dit. Er is douane controle in de trein terwijl deze doorrijdt en pas stopt bij het station.

Toegevoegd na 10 minuten:
Moet natuurlijk zijn: Met de trein lukt dit niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mij dat in alle gevallen de douaneregels het zelfde zijn,er zal wel een regel doo de vervoerder ingesteld zijn,waarom deze paarden niet door de tunnel mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ander veevervoer mag ook niet. Op de site van Eurostar staat in de vervoersvoorwaarden:
Eurostar laat geen enkel dier toe in de trein, met uitzondering van blinde geleidehonden en assistentiehonden (in overeenstemming met alle vereisten van het PETS Scheme).

De reden staat er niet bij, maar ik vermoed dat John daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben.