Hoe kan ik een pakket zo goedkoop mogelijk van Nederland naar Turkije krijgen?

Het zou gaan om een pakket van zo'n 20 kilo.
Het is een doos vol kattenvoer voor iemand die haar leven heeft toegewijd om zo'n 90 zwerfkatten te redden, maar ze heeft amper geld en kattenvoer kost daar zo'n 3 euro per blik...
Daarom moet de prijs voor verzending niet in de honderden euro's gaan lopen, anders kan ik het geld beter aan haar geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zwerfkatten voeren is volgens mij de slechtste manier om ze te redden dan komen er steeds meer, met steeds meer voedselschaarste als gevolg. Je kunt het geld beter besteden aan castratie / sterilisatie, zodat het probleem langzaam versterft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je volkomen gelijk in, en dat weet zij gelukkig ook.
Ze laat ze steriliseren/castreren, brengt ze naar de DA wanneer dat echt nodig is en de katten die niet compleet verwilderd zijn daar zoekt ze een tehuis voor, waar ze ingeënt en gechipt heen worden gevlogen. Het is in mijn ogen een echte held; een (ik geloof) Duitse dame wie haar beginnende TV carrière heeft weggegooid om haar leven aan deze katten te wijden, zonder een rooie cent. Ze loopt elke dag tientallen kilometers om de ca. 90 katten te verzorgen; ze heeft haar fiets moeten verkopen om voer te kunnen betalen. En dat in een omgeving waar er niks om zwerfdieren wordt gegeven - het gebeurt regelmatig dat ze haar lievelingen kapotgetrapt, dood en verminkt op straat terug vindt.
Zelf word ze bedreigd en ondergespuwd om wat ze doet. Onnodig te zeggen dat ik bijzonder veel bewondering heb voor haar actie en doorzettingsvermogen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.care2.com/causes/cats-thirst-to-escape-violence-in-turkey.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom moet je perse blikvoer geven? Ik weet het niet hoor, straks verkoopt ze jouw blikvoer gewoon daar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vrag me ook sterk af of in dergelijke landen vers vlees niet goedkoper is dan geimporteerd blikvoer.
Ratten, muizen of kuikens kweken is trouwens NOG veel goedkoper.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dat er een vies luchtje aan hangt, het is volkomen onlogisch dat het goedkoper zou zijn om kattenvoer van hier naar daar te sturen maar aan de andere kant: als je geld stuurt is dat nog dommer (wat doen ze er dan mee).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20 kilo voor 90 katten? Dat is iets meer dan 2 ons per at, ongeveer 1 dag eten! Weet je wel zeker dat je zinvol bezig bent? Waarom zou je in vredesnaam 90 zwerfkatten redden?
Je kunt beter overwegen om ze op een zo diervriendelijk mogelijke manier te laten inslapen: dat scheelt veel overlast van beesten die toch niemand wil hebben (anders waren het geen zwerfkatten) Als je daarentegen vindt dat de katten een (natuurlijk) zwerfleven verdienen moet je ze al helemaal niet gaan bijvoeren: dat is tegennatuurlijk. Wil je toch dat voer naar Turkije vervoeren: in deze tijd gaan duizenden Turken (en Nederlanders) naar Turkije op vakantie, er is vast iemand die plaats over heeft in de auto voor een doos kattenvoer.
Rieneke1
11 jaar geleden
super dat je deze vrouw wil helpen nyx!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, ik spreek regelmatig met deze vrouw en ik zie ook op Facebook alle mensen voorbij komen die haar katten hebben geadopteerd, en anderen die haar zijn komen helpen - inclusief hun verhalen en foto's van wat er daar in Turkije plaatsvindt.
Dat dit echt waar is, daar twijfel ik niet aan.
Blikken kattenvoer kosten waar zij woont ongeveer 3 euro per blik (katten houden doen ze daar ook niet - het is daar ongedierte), waar je het in Nederland voor een paar dubbeltjes kan kopen. Grofweg kan je hier 10 blikken kopen met het geld waar je er daar één mee koopt. Marleen, door gebrek aan geld geeft ze de dieren nu ook goedkoop vlees. Ik heb haar al aangeraden de slager te vragen om restafval.
Leuk idee, dat van de muizen, ratten en kuikens; vraag is natuurlijk of een dierenliefhebber dieren gaat fokken om een ander dier mee te voeden. Het antwoord daarop is mijns inziens erg voorspelbaar... In elk geval is het voor mij geen financiële ramp om een doosje goedkoop kattenvoer naar haar te sturen. Iets wat ik graag over heb voor deze bijzondere persoon en 'haar' katten, en ik zie niet in waarom ik dit niet zou doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke, thanks!
Ik ben intussen aan alle kanten bezig met veel meer om haar proberen te steunen, ik vind dat ze hier niet alleen in hoeft te staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm vlees in blik kwam niet van een dier Nyx?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die hypocrisie begrijp ik nooit zo goed.
Het is het meest natuurlijke en meest gezonde voedsel voor die dieren, en in blikken kattenvoer zit OOK geen soya. Wel bioindustrie-dieren (veel slechter) en toegevoegde rommel. Ooit een hele discussie gehad met een extreem overtuigd vegetarische kattenliefhebber, die vond dat je geen dieren voor je plezier mocht gebruiken. (maar wel katten houden voor je plezier dus, EN die vlees geven.).
Uiteindelijk gaf ze wel toe dat ze met twee maten mat, en behoorlijk hypocriet bezig was. Prima ; doen we allemaal wel een beetje. Als je het maar weet ;) Het is jammer om te constateren, dat dit type 'echte' dierenliefhebbers vaak toch wat 'zachte heelmeester'-trekjes heeft. Je houdt feitelijk kunstmatig en met veel kunst- en vliegwerk - en niet te vergeten geld - een probleem in stand, dat niet zou bestaan als ze daar ECHT honger leden. Wat ik ook niet zo snap is het plaatsen en ERHEEN VLIEGEN van dieren. Is dat naar mensen in landen met een problematisch kattentekort ?? Welke landen zijn dat dat dan ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook vegetariers die hun kat ook vegetarisch wil opvoeden... die zijn iig niet hypocriet ;) Je hebt gelijk voor wat betreft die zachte heelmeesters. Al die katten steriliseren kost een godsvermogen en dan nog al dat geld voor eten.... Wat bedoel je met plaatsen en erheen vliegen van dieren??? Waar gaat dit over?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe goedbedoeld ook, en met een hoe goed hart ook uitgedacht, dit soort acties hebben eigenlijk nooit een doel, leiden nergens toe (hooguit een verergering van het probleem) en je geld er in stoppen is meer dan zinloos. Je kunt er tienduizenden euro's per dag in steken zonder concreet resultaat - of het moet 'meer poezen' zijn.

Je koopt er misschien een goed geweten voor, of een stukje 'karma' als je daar in gelooft, maar of je er puntje bij paaltje op de lange duur ECHT de katten mee helpt ?? Ik vrees met grote vreze van niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, daar ben ik natuurlijk wel van op de hoogte. Gelukkig ben ik niet stom.
Maar, buiten het feit dat deze kattenverzorger de diertjes waarschijnlijk niet zelf zou willen ombrengen - of er uberhaupt plaats voor heeft om ze te fokken (en de tijd; werken, 90 katten voeren, naar de dierenarts, adopties en vluchten organiseren... en dan ook nog fokker worden? Dacht het niet.), hoeveel katten denk jij te voeden met het leven van 1 kuiken? En hoeveel koeien zijn er nodig om één kat te voeden?
Buiten dat het aanzienlijk minder levens kost om een groot dier als voedsel te gebruiken, word kattenvoer voornamelijk gemaakt van restproducten van onze vleesindustrie. Dat wordt dus uiteindelijk beter benut dan wanneer het in de vuilnisbak belandt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle ; nee, die zijn niet hypocriet, die maken zich gewoon rechtstreeks schuldig aan dierenmishandeling. Wie echt geen dieren wil gebruiken voor zijn eigen genot (hoofdmotto van vegetariërs) zou consequent moeten zijn en OOK geen huisdieren houden, en vooral niet ingrijpen in de natuur. Wie 'het zielige hondje in de etalage van de dierenwinkel' "redt", is primair de oorzaak van het kweken en aanschaffen van een nieuw nest 'zielige puppies' die 'gered' moeten worden. Dit is -op veel grotere schaal - net zoiets. Je denkt dat je een probleem 'oplost' of 'verzacht', maar in feite vermenigvuldig je het en hou je het in stand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, jullie geloven maar waar je in wilt geloven.
Ik begrijp alleen niet hoe er méér katten kunnen ontstaan uit dieren die gecastreerd/gesteriliseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die niet meer nee. Maar denk je dat je ze allemaal te pakken krijgt ?
Rieneke1
11 jaar geleden
het zal allemaal wel.
in mijn ogen is deze vrouw heel goed bezig; niet alleen voeren, maar ook castreren.
als ze dat niet zou doen, zou het idd dweilen met de kraan open zijn, maar dat is dus niet het geval.
en ik ben heel blij als ze een gouden mandje vindt voor deze stumpertjes, het interesseert me niks of er al dan niet een kattentekort is in het land waar ze naartoe gaan.
deze vrouw biedt hulp waar het het hardst nodig is, waarvoor hulde!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En voor de mensen die zich echt druk maken om het milieu nog een leuke uitsmijter : weet je dat e in onder andere Turkije hele gebergtes worden afgegraven voor kattenbakkorrels ? http://www.uitzending.net/gemist/17776/Nederland-2/Keuringsdienst_van_Waarde.html En de grap is natuurlijk dat dit met GELOVEN niks te maken heeft. Of het moet zijn : nee, ik geloof er niet in. Daar komen wel weer nieuwe zwervers voor terug. Turkije is geen klein eilandje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer vind ik het, Marleen, dat je hier zo over denkt.
Weinig progressief.
Als er wat minder mensen zouden zijn met deze "dat verandert toch niet"-mentaliteit waar je hier zo mee loopt te pronken, had onze wereld er in mijn ogen een stuk beter uitgezien.
Ik ben blij dat er gelukkig nog een relatief klein aantal mensen zich geroepen voelt om de handen uit de mouwen te steken en te dweilen, waar de anderen de knop van de openstaande kraan hebben afgesloopt en de schuld geven aan degenen wie ervoor zorgen dat we niet hoeven te zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oh nee hoor, kastreren en steriliseren vind ik zeker goed. Het is het voeren en het exporteren waar ik sterke vraagtekens bij heb. Echt oplossen doe je een dergelijk probleem pas bij een zeer strikt gehandhaafd landelijk (of nog breder) huisdierenverbod, maar ik denk dat niemand (ik incluis) daar aan wil. Dat je mij als voorbeeld stelt vind ik een beetje raar. Als ik een huisdier heb, heb ik daarvoor de volledige verantwoordelijkheid tot zijn dood, inclusief de verantwoordelijkheid te zorgen dat er geen jonkies van komen waar niemand op zit te wachten (ongecontroleerde pretnestjes, ongecastreerde katers buiten laten lopen) en ja, als iedereen daar net zo over zou denken als ik, hadden we inderdaad geen zwerfdierenprobleem. Helaas is lang niet elke dierenliefhebber bereid levenslang de volle verantwoordelijkheid te nemen. Dankzij al die halve ondoordachte dierenliefhebbers (waar jij naar ik aanneem niet bij hoort) die niet verder nadenken dat een schattig puppie of een leuk nestje, is het een probleem dat voorlopig alleen nog maar toeneemt.

Antwoorden (2)

Zonder verzekering e.d. kost dat € 42,30, gewoon bij PostNL verstuurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk op www.parcel.nl en vul jou gegevens in .
Ik kan geen prijs noemen omdat ik geen maat weet van jou pakket .