hoeveel cm kan men winnen door een andere bandenmaat op een vrachtwagen te monteren?

wij hebben een vrachtwagen waar de opbouw te hoog is(een 10tal cm)
is dit op te lossen door een ander bandenmaat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

ja hoor dat kan , kleinere banden, dat mag , er zijn vrachtwagens die speciale lagere banden hebben voor hoogte vervoer bijv , ik zou eens binnenlopen bij een wat grotere banden handel , zij kunnen u goed adviseren en gratis

Toegevoegd na 3 uur:
ik las de vraag nog een keer , daarin vroeg je hoeveel cm , ik denk dat 10 cm wel realitisxch is , hangt af van welk type vrachtwagen men heeft , of misschien kan je wel de eventuele luchtvering iets lager zetten , de doorsnee viaducten in nederland , kan je wel met 4.15 meter onderdoor , alleen het ringvaart aquaduct op de a4 vanuit amsterdam is precies 4.1. meter hoog