Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar moet ik allemaal rekening mee houden en wat zullen de bijkomende kosten zijn als ik een Blackberry hoesje vanuit China wil importeren?

Dag allemaal,

Ik wil een bepaalde soort Blackberry hoesje gaan importeren vanuit China, via de website www.alibaba.com, en dan hier verkopen in Nederland op onder andere Marktplaats etc. Alleen vraag ik me nu wel af met wat voor regels ik rekening mee moet houden, wat de bijkomende kosten enzo zullen zijn en of ik het wel mag doen?

Extra informatie, de hoesjes zijn 9-16 $ per stuk, misschien helpt dat met berekenen van importkosten ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Voor dat bedrag zal er geen invoerkosten zijn hoor. Je hoeft eigenlijk helemaal nergens rekening mee te houden behalve de site. Ik weet niet of die betrouwbaar is maar ik neem aan dat je dat al had uitgezocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je veel informatie vinden:
http://www.douane.nl/
meer kan ik niet zeggen, want je verteld er niet bij of het meteen zakelijk wordt of niet. Maar je komt er vast wel uit en je kan ze ook bellen.

Alleen:
Waarschijnlijk zijn het geen officiële hoesjes,
staat er een merkteken op dan kan je grote problemen krijgen: namaak vindt de douane niet leuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding