Is verzenden als standaard pakketje niet veilig genoeg?

Ik krijg de keus om een laptop te laten versturen d.m.v.:
- Standaard verzending ; 6,75
- Verzekerde verzending; 12,50

Het gaat om een behoorlijk grootte besteding dus is het veilig om deze 'standaard' te laten verzenden. en wat is het risico hiervan t.o.v. verzekerde verzending?

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Via de normale TNT is dit zeker niet veilig genoeg, ik ben er meerdere keren iets kwijtgeraakt, een ook de bezorgers zijn niet heel precies*
Verzend het liever via een ander bedrijf die nog wel hun goede naam willen behouden d.m.v. goede service.

*2 keer is een pakket kwijtgeraakt, en 1 keer zat ik op mijn balkon terwijl ik de bezorger aan hoorde komen, hij belde niet eens bij me aan, maar vroeg gelijk aan de buren (die buiten zaten) of hij MIJN pakketje aan hun af kon geven. In mijn ogen (in in mijn woonwijk) is dat niet veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Mijn pakketje met sneakers zijn een keer weggeraakt! Wat had ik een spijt dat ik m niet verzekerd had verzonden!
T zal vast niet vaak gebeuren, maar áls het gebeurd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zendingen van die waarde zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gaan voor de 2de optie. Als er iets moest gebeuren dan ben je tenminste verzekerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een pakketje verzenden o.a. gewicht en ruimte kost, kost dit geld. De kosten zijn normaal 6,75 euro. Hier zullen ze zorgvuldig mee omgaan en je kunt wel zeggen dan 99 % van al deze pakjes op het goede adres uitkomt.
Bij een verzekerde verzending gaat het om nóg iets met zorgvuldigheid en deze pakketjes worden ieder op zich als belangrijk erkend. Het woord 'verzekerd' wordt bedoeld als een kleine verzekering die je afsluit voor je pakketje. Hierbij moet je opschrijven wat ongeveer de waarde is van de inhoud van het pakketje. Mocht er iets mee gebeuren, kun je een schadevergoeding krijgen.
Voor hele belangrijke dingen die écht niet mogen kwijtraken e/o kapot gaan is een verzekerde verzending handig.
Bijvoorbeeld de Cito toetsen, of een inschrijfformulier van je studie worden aangetekend verzonden.
En waardevolle spullen als een laptop worden verzekerd verzonden.

Dat zou ik dus doen als ik jou was. Die paar euro meer, voor extra zekerheid.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de zending verzekerd wordt verstuurd gaat het in een aparte poststroom die overal achter slot wordt opgeborgen waar die tijdelijk moet staan. Ook moet de ontvanger tekenen bij ontvangst dus jij kunt dan bewijzen dat het ontvangen is. Mocht de zending kwijtraken krijg je de waarde van de zending terug ( tot het bepaalde maximum bedrag).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u standaard iets verzend als pakketpost dient u het pakket zodanig beschermd te verpakken dat er tijdens het sorteren en stapelen er niets kan beschadigen.

Aangetekende en andere waardezendingen krijgen een aparte behandeling.

Kostbare zendingen worden apart opgeslagen.
Een verpakkingadvies op maat.

Ik gebruik een aluminium laptopkoffer (Mediamarkt) voor 1 van mijn laptops. (15,4 inch), aangevuld met bubbeltjesfolie.

Aantekenen met bericht van ontvangst.