Meestal groeten ze dan een chauffeur aan de andere weghelft. Collega of iemand waarmee die praatte via de radio. Kan ook zijn als een andere vrachtwagen hem inhaalt ofso!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt seint de ingehaalde als de ander hem voorbij is.
Dan weet hij dat hij weer naar rechts kan, de afstand is wat lastig in te schatten in de rechterspiegel.
De vrachtwagen die inhaalde zal als dank daarvoor even met zijn richtingaanwijzers bedanken. (vroeger links/rechts tegenwoordig steeds meer ff wachten en dan rechts dit ivm met auto's die denken dat de vrachtwagen dan weer naar links komt, zuid europeesche chauffeurs zijn wat royaler met die signalen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juiste antwoord +1
ronron1212
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuid europese chauffeurs zijn wat royaler met die signalen?????????????
Minder royaal bedoel je zeker? De gemiddelde Italjaan of Spanjool knippert niet ze snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hakunamatat; italianen weet ik niet zeker maar spanjaarden zeker wel die beginnen al met links/rechts/links en dan nog het liefst ff met alle twee.
Maar let wel op dat ze kijken want ze zijn niet zo geconcentreerd als wij dus overdag missen ze het "seintje" wel eens 's nachts valt het wat meer op.
Lastig in te schatten of je de ingehaalde vrachtauto helemaal voorbij bent, je moet op je rechter buitenspiegels vertrouwen, je kunt niet schuin achter je kijken. Je krijgt groot licht van de ingehaalde vrachtwagenchauffeur als er ruimte is om weer naar de rechter rijstrook te gaan. Wel zo veilig dus en collegialiteit van chauffeurs onderling. Bovendien duurt zo de inhaalmanoeuvre minder lang, hoef je je minder lang kapot te ergeren en komen de spullen die jij in de winkel wilt kopen toch veilig en op tijd op de plaats van bestemming. Of heb je een beter plan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat jij aan het spookrijden bent en ze jou aan het waarschuwen zijn!
Hier rijden we nog steeds rechts he Mickeyboy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Truckers doen dat alleen bij lenzendragende peugeot 106 rijders die 60 km rijden op de snelweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Engeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het is Mikeyboy.
ten eerste als collegaas inhalen en ze zijn er voorbij dan geven ze een seintje.en verder om medechauffeurs te groeten.er zijn heus wel goede mensen onder de chauffeurs.maar hufterig gedrag komt ook bij de personenwagens heeeeeeel veel voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en ik rijd dan bijvoorbeeld op een auto met zware laadkraan, en alle chauffeurs met laadkraan groeten elkaar, ook LZV-chauffeurs, zwaar transporttrekkers en kippers