Verschillende mijlen zijn:

een Franse mijl (mille), gelijk aan 1000 toise
een Engelse mijl (1609,344 meter)
de U.S. survey-mijl is ongeveer 3 mm langer en bedraagt 1609,347 m
een zeemijl (1,852 km) (een kwart van de geografische mijl), gebruikt in de lucht- en zeevaart
een geografische mijl (7.400 m) (1/15 van een breedtegraad van de aarde)
een Noors-Zweedse mijl van 10 km of een Deense mijl van ongeveer 7,5 km
een Romeinse mijl, eigenlijk mille passus, duizend dubbelpassen (1478 m)
een metrische mijl (in sporten als atletiek en schaatsen) van 1500 m
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een geografische mijl is 7408 meter.

Andere antwoorden (1)

De Engelse mijl (mile) is het meest bekend en is een maateenheid die 1609 meter bedraagt oftewel 1,61 km; meestal afgerond aangegeven als 1,6 kilometer.
Dit betreft alleen een landmijl; een zeemijl is anders (zie onder knoop).