Hoe komen die gaten en bobbels toch in verkeersborden?

Ik zie ze heel vaak: gewoon een perfect rond gat in een verkeersbord of een dikke bobbel. Wordt het erin geschoten door 'baldadige' jeugd of zit er een andere oorzaak achter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
1.1K

Het beste antwoord

Vaak ontstaat dit tijdens de jaarwisseling. Leuke mensen die er een rotje inleggen om te zien of ze het bord eraf kunnen blazen. Dit lukt niet, dus ontstaat er een bult met vaak nog een gat erin. Ze proberen het vervolgens nog een keer op een andere plek op het bord en als dit ook niet lukt, verkassen ze naar een nieuw bord om die weer te gaan molesteren.

Kortom: vuurwerk.

Toegevoegd na 58 seconden:
Een rotje IN een verkeersbord leggen klinkt overigens raar, maar aan de achterkant van een bord zit altijd een omgebogen rand. Daar kun je het in leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een deel door steentjes die weg schieten. Een deel door moedwillig er iets in schieten met buks of erwtenschieter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Geejeetje;

Ik heb wel eens gezien hoe een verkeersbod eruit ziet na een schot uit een luchtdrukpistool (nee, niet zelf geschoten!) en de deuken en gatren die jij noemt lijken er vaak wel heel erg op. Dus ik denk inderdaad dat het hier om luchtdrukwapens of zware katapults gaat.