Waarom droegen kamikazepiloten een helm?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
AWM
13 jaar geleden
NEEEEE! Zelf vragen verzinnen, svp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam de vraag toevallig tegen maar vond het antwoord nergens. Ik vroeg het mij dus echt af.

Het beste antwoord

Het is uiterst vervelend als je, terwijl je in je vliegtuigje stapt, je hoofd dusdanig stoot dat je niet goed meer kunt vliegen. De dood was bedoeld op te treden aan het eind, en er moesten geen verwondingen zijn aan het begin van de missie.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat deden ze niet, gebruikelijker in die tijd was een lederen hoofddeksel.

Dit is dus een foute aanname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze heelhuids het moment wilden afwachten totdat ze zichzelf kapot konden vliegen. Met andere woorden: ze wilden zo min mogelijk schade oplopen, tot het moment supreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kamikaze-piloten droegen, uiteraard, het verplichte uniform.
13 jaar geleden
Alles of niets...