Ja, je mag een waterpijp meenemen in je handbagage, het staat niet op de lijst met verboden artikelen. Wil je het controleren of iets echt wel mee mag dan kan je bellen met Schiphol:

Indien u twijfelt of u bepaalde goederen mag meenemen, dan kunt u ook bellen met: 0900 01 41, EUR 0.40 p.m.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Mijn kinderen hebben er ook 1 in de handbagage meegenomen, wel moet hij aan de formaten voldoen die de luchtvaartmaatschappij stelt. Hij moet ook bij je andere handbagage, aangezien je maar 1 stuk handbagage per persoon mee mag nemen.