Hoe kan je een eigen luchtvaartmaatschappij oprichten?

Kan/mag je zomaar zelf een eigen luchtvaartmaatschappij oprichten? en wat kost dit?

Toegevoegd na 34 seconden:
en hoe moet/kan je dit doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag, maar dat kost heel veel, als je een 'prive jet' koopt ben je al rond de $17.000.000 kwijt. Is dit een serieuse vraag of is het voor een (school)opdracht?

Antwoorden (3)

Even een AOC (air operator certificate) bij de ILT (inspectie leefomgeving en transport) aanvragen en je kan beginnen.
Hoeveel je kwijt bent weet ik niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor je AOC ben je in ieder geval minimaal 20.000 kwijt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je sowieso aansluiten bij ICAO. Wil je in aanmerking komen om als veilige vrachtvervoerder bekend te staan, moet je ook voldoen aan de IATA richtlijnen. Deze zijn voor vervoer van gevaarlijke goederen nog iets strenger dan het overkoepelende ICAO.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lease van een boeing 737 is afhankelijk van het type en de leeftijd tussen de 2 en 4 miljoen per jaar. dus je moet veel geld meenemen of een heel goed plan bij de bank of potentiele investeerders presenteren