Krijg je een boete als je 1 minuten te vroeg/laat 100km per uur rijdt overdag?

Stel je rijdt op 5:59 op de snelweg waar je 120 mag en je wordt op presies 6:00 wordt geflitst en dan dus 20 km te hard rijdt (hetzelfde geldt voor 18:59 naar 19:00), krijg je dan al een boete? En is het dan kansrijk om die boete om die ene minuut aan te vechten? Heeft iemand daar ervaring mee?

Picture for question
een jaar geleden
in: Vervoer
1.5K
TurfGraver
een jaar geleden
In praktijk zullen ze niet op die tijdstippen klaar staan om te controleren.

Antwoorden (1)

19 uur is 19 uur. Dat is de grens. Om 18.59 ben je in overtreding, om 19.01 niet meer. Dat is heel simpel en de rechter gaat die grens handhaven.
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
De rechter wel, maar de politie zal in de praktijk wel een marge hanteren.
10XL
een jaar geleden
En niet alle klokken in de auto lopen gelijk met die van de flitspaal/politie toch?
tinus1969
een jaar geleden
Klopt - maar dat doet aan het principe niets af.