Staat de maat ook op de velg?

Mijn auto heeft banden maat 185/15.
Staat er op de velg ook een maat die met die band correspondeert?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja

Antwoorden (2)

Neen, de bandenmaat staat niet op de velg. Hooguit de diameter en breedte van de velg zou in inches vermeld kunnen staan. E.e.a. heeft te maken met de hoogte van de band en kan per voertuig verschillen.
Onderstaande link geeft een inzicht over bandenmaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Leonard!
Op de velg staat wel een velg maat. Er is een velgmaat die correspondeert met een 185/? 15 band. Zal ca 5.5J zijn. Bel de juiste bandenmaat door naar ANWB Auto Advies 088-2695000 (uitsluitend voor leden) voor de juiste velgmaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een +je