Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft mijn temperatuur meter in de auto geen last van 'gevoelstemperatuur'?

Als het waait voelt de temperatuur op je huid lager aan. Zeker met dit vries weer.
Waarom heeft de sensor in mijn auto dat niet?
Als ik 100 rij op de snelweg in - 5 graden Celsius, geeft hij gewoon -5 aan. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
954

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Omdat die sensor maar een stukje elektronica is! Het meet alleen de temperatuur maar heeft geen gevoel......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat het op je huid kouder voelt als het waait, komt doordat de wind je huid sneller afkoelt (blaast de warmte en verdampt vocht weg). Maar je zorgt zelf zoveel mogelijk dat je huidtemperatuur weer 37 graden wordt. Het verschil in temperatuur tussen je huid en de wind blijft hoog.
Een thermometer neemt de temperatuur van de omgeving aan, en blijft op die temperatuur.
Als je zelf zou afkoelen tot de buitentemperatuur zou het ook geen verschil maken. (Brr...)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
2 duimpjes omlaag bij het vorige antwoord... eh verkeerde knopje gedrukt soms?
Doe eens een natte lap om de temperatuursensor en ga eens 100 rijden, dan zul je zien dat de temperatuur wel degelijk lager ligt.
Verdampen onttrekt warmte en een temperatuur sensor is nu eenmaal een voorwerp wat geen vocht bevat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel, alle sensoren zitten geplaatst uit de wind en in een de schaduw zoals de knmi het ook meten want dat is de echte tempratuur. In de auto zitten ze ook afgeschermd tegen rijwind en "bakken" in de zon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding