Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen verkeerslichten in een 'groene zone' verkeerd zijn afgesteld?

In de buurt is een lange laan (50km-zone) en ondanks het mooie bordje 'groene zone' staan altijd echt alle lichten op rood als je 40-50 rijdt. Zou dit 'verkeerd' kunnen zijn afgesteld? Mij is opgevallen dat wanneer ik bijvoorbeeld in het weekend 30km/uur rijd ik precíes overal door kan rijden...

SingingCoyote13
4 jaar geleden
dat zou je beste kunnen melden bij je gemeente een groene golf hoort bijna altijd te kloppen overigens voor zover ik weet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Natuurlijk kan er een fout in het systeem zitten.

Maar de verkeerslichten zijn afgesteld op de gemiddelde rijsnelheid. Als men op die plaats doorgaans minder hard dan 40 km/uur rijdt, zul je rode lichten tegenkomen als je harder rijdt.
Daarnaast kan het zijn dat je harder rijdt zonder dat je dat weet, omdat je kilometerteller iets kan afwijken.
Het kan natuurlijk geen kwaad je gemeente op de hoogte te stellen van de mogelijke storing.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing